Andra bloggar – #Digiskol – #Uppgift3

Oj vad mycket man lär sig och upptäcker i letandet efter det man är ute efter! Jag är ute efter bloggar som har med fritids att göra – söker fritids, fritidshem, fritidspedagog osv med tillägget #digiskol. Det kommer upp en del men inte på långa vägar så mycket som det borde.

Kanske är det som det diskuterades på Twitter – fritidspedagoger eller fritidshemspersonal har fullt upp att bara hålla näsan över ytan i de stora barngrupper och andra försämrade villkor vi har.

Men men – jag gör detta för att pigga upp mig och få tillbaka gnistan som jag tycker jag tappat bort på vägen lite grann.

Det går åt rätt håll faktiskt – bättre än jag trodde. Nu ska bara kollegorna komma i fatt också 🙂

Hur som helst så får man så otroligt mycket inspiration här så jag känner att jag går på ”jag vill mer”-adrenalin hela tiden. Jag känner att jag läser och ”tar” från er andra urduktiga här men vet inte om jag ger så mycket igen. Många av er har kommit så mycket längre än mig även om ni säkerligen har jobbat fleeera år mindre. 🙂 Så jag måste snabba mig att komma ifatt helt enkelt. 🙂

Jag är mycket intresserad av hur ni jobbar med it på er skola  – vad har ni för förutsättningar? iPad? Datorer? en-till-en? smartboards?

Hur ser det då ut på fritids på samma skola? har ni tillgång till samma? hur använder ni det på fritids? 

Här är länkar till de bloggar jag just nu fastnar i hela tiden – tack för att just ni finns! Finns det fler jag inte hittat så ta kontakt!!!

Åsa Aneviks sida Lärande Perspektiv

Linnea Malmstens och Stina Hedlunds sida iktfritids.blogg.se

Mikael Anderssons sida Digital Storytelling och hans andra fina leksida Lekarkivet

Mathias Larssons sida och

såklart #Årstaskolans olika sidor:

.Det är på fritids det händer

TheBig6 #visombärenförmåga

samt pocasten #Tänktanken – som jag inte hunnit klart att lyssna igenom än – men det är så bra att det just nu går före den vanliga ljudboken. Det ni!!

Sen har jag ju dessutom lite ”egna” bloggar att hålla koll på – tipsar er om dem också om utifall ni inte kommit igång så kan ni kanske få lite tips av mig 🙂

Furubergipad som jag startat för att hjälpa mina kollegor vid införandet av iPads på vår skola.

Min skolas hemsideblogg som jag ansvarar för samt såklart vår fritidsblogg som jag driver ihop med mina fantastiska kollegor.

Håll till godo och kommentera gärna, dela gärna, för SHARING is CARING!

Lämna en kommentar

Filed under Digitala Skollyftet 2013

Kommentera

