Förmågor

Började måndagen med 2 km cykling till jobbet på växel nr 1 – övriga hade frusit…. Jag cyklade snabbt med fötterna men kom inte så snabbt fram 🙂 Höll mig varm i alla fall! 🙂 Och fnissade lite åt tokeriet!
Väl på jobbet så hade jag planeringsträff med min kollega angående uppstart av nån form av förmåge-arbete. Kollegan hade till min glädje läst in sig under helgen och plötsligt drabbats av lite #förmågefeber hon också! 🙂 Härligt! Vi jobbade undan i rasande fart och snart satt förmågetavlan på väggen – ihop med en större tavla med värdegrundsförmågorna bredvid – för det är dem vi är överens om att börja ta tag i på detta illustrativa sätt som vi nu lärt från #visombärenförmåga och #årstaskolan. Tack!!

Mitt i detta arbete så kom hela BU-nämnden på skolbesök till vår skola och klev in på fritids – hade ju inte kunnat komma lägligare 🙂 Vi var ju i högform för att diskutera fritids med dem just då!!

20131125_114921767_iOS

Så slutade skolan och det var dags att introducera våra tankar om förmågor och arbetet med dem hos våra ungar. Nästan alla ungarna (39 idag) var eld och lågor och ville gärna vara med. De hade så många kloka tankar om vad det skulle stå på trappans olika steg. Alla som ville fick ett hjärta på bröstet med förmågan Att vara hjälpsam skrivet på. Stolta var de! och vi!

Mycket diskussioner har vi haft under eftermiddagen och vi hoppas det bara fortsätter!

Många vuxna och barn runt omkring har undrat förstås – och vi har förklarat och hoppas såklart att fler blir sugna att ta efter!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

