Minnet av 2013

Oj, vad mycket som har hänt under 2013  – ett sånt här inlägg ska väl dyka upp direkt efter nyår men det gör ju alla andras så därför sparade jag mig lite 🙂 Men här kommer mitt år:

  1. Jag startade bloggen FurubergiPad som en hjälp till mina kollegor i arbetet med iPads
  2. Jag deltog i TänkOm-utbildning (ja, den började kanske 2012 men har fortsatt under 2013)
  3. Jag var på SETT-mässan i Stockholm – vilket jag hur gärna som helst vill göra om!
  4. Vi fick egna fritidslokaler som vi inte haft sen 1998 (i och med att skolorna i Varberg  börjat omorganiseras från f-9 till högstadiet för sig – hos oss är det numera f-5) .
  5. Jag fick blodpropp i synnerven – inte så värst digitalt men det har på verkat mitt liv ganska mycket. Först sjukhusvistelse, sen sjukskrivning flera veckor och sen viktminskning med 13 kilo (stolt) – det är ju den positiva delen av den grejen. Halvblind är jag fortfarande men det får gå  det med 🙂
  6. Jag fick ansvaret för skolans iPad-bit, samt hemsidor och bloggar – och fick  tid för att hinna med det också. 🙂
  7. Jag genomförde Digitala Skollyftet – hur kul som helst – för att inte tala om lärorikt!
  8. Jag startade den här bloggen inom Digitala Skollyftet
  9. Jag har börjat bli en twittrare – och lär mig mer för varje dag
  10. Jag har gått med i flera facebook-grupper som har fritids eller IT/iPad som tema – oj vad man lär sig – och vad man kan hjälpa varandra framåt!
  11. Vi har genom Digitala Skollyftet startat en Facebook grupp Utveckla IKT på fritids!

Det var länge sen jag hade ett så innehållsrikt och lärorikt arbetsår! Hoppas verkligen på fler!

 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

