Kahoot

Idag har vi haft kul …igen.. på fritids! Lov så klart = hanterbart många barn!

Då är det kul att klä ut sig lite och leka häxa –  bild-7 och skratta häxskratt och säga med häxröst att ”Om man är häxa så får man nypas lite” och killas och busa för fullt med de barn som är på plats. Kollegan Adil spelade in mig och la iPaden på mjölkkylen där den pratade på – barnen letade efter häxan bakom mjölkkylen och i några stora blommor som står där…. Samtidigt som de tittade på mig – för de hörde ju att det var samma – som ju stod där i andra änden av rummet… Mycket skratt blev det när de upptäckte hur trolleriet gick till egentligen! Det är också ett sätt att lära sig använda sig av tekniken vi har omkring oss. 🙂

Ett annat är att prova Kahoot – det hann vi också med idag – ett fantastiskt roligt och lättanvänt verktyg som kan användas till mycket – inte bara till frågesporter. Jag fick tipset genom Facebook-gruppen Utveckla IKT på fritids! och Anders Nilsson.
Läs mitt inlägg till mina kollegor på FurubergiPad.

Glad Påsk!

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

